środa, 26 lutego 2014

Budki lęgowe w Ptasiakowie

Luty się kończy. Pogoda wiosenna. Tu i ówdzie pojawiają się pierwsze kwiaty. 

Ptaki bardzo ożywione. Powoli szykują się do sezonu wiosennego. Sroki już toczą walkę o gniazdo. Czyszczą, wyrzucając na zewnątrz zeszłoroczną wyściółkę. 




czerwoną strzałką zaznaczyłam to co sroki wyrzuciły na "śmietnik"


Powróciły już szpaki. Co prawda widziałam tylko jednego, ale jednak widziałam.



Robiąc przegląd Ptasiakowa na początku lutego stwierdziłam, że "ptasie domki"niestety nie nadają się już do zasiedlenia. Po kilku latach, niestety prawie wszystkie budki lęgowe uległy zniszczeniu. Jedna nawet spadła z drzewa. Z ciekawości ją otworzyłam.



Zawartość mówi sama za siebie. Była używana. Z pozostałych czterech dwie były puste ale niestety nadszarpnięte zębem czasu. W sumie to chciałam je pooczyszczać ale niestety nie nadawały się do powtórnego zawieszenia. Kupiłam więc nowe i zawiesiłam.






... niech czekają na swoich domowników :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz